Tags, Blogs et Vidéos populaires sur expat senegal

Expatriate Pay: Senegal, Dakar Cost of Living April 2010

One of the most frightening decisions a person has to make when considering a job abroad is "How much do I need to earn to have a similar standard of living?". Get the answer wrong and you could spend years on assignment battling to make ends meet with little to show for it. I discuss issues impacting on Expatriate Pay to help Expats make better decisions around their pay. Xpatulator.com Country Full Name: Republic of Senegal. Location: Senegal is in Western Africa, bordering the North Atlantic Ocean, between Guinea-Bissau and Mauritania. Country Climate: Tropical; hot, humid; rainy season [suite...]

Date: 2010-06-24 06:00:00

Articles de blogs (9) | Vidéos (1)

» Bruxelles-Dakar

Bruxelles-Dakar 655 Views - February 24, 2009 at 4:00 pm · Filed under Maïté Sotiau, Senegal (SEN) Voilà presque deux mois que je suis arrivée à Dakar pour un premier séjour en Afrique… Il est à présent temps de s’asseoir et de regarder ce qui s’est passé! Dès mon embarquement pour Dakar, le contraste entre l’Europe glacée que je venais de quitter et l’Afrique chaleureuse qui m’accueillait se marquait. La traditionnelle lasagne infecte qui est servie dans l’avion était absente du menu. Ici, c’est poisson ou mouton. A l’atterrissage ensuite, les 30° de [suite...]

Date: 2009-02-24 15:00:58

Elle est divine...

En 2009 après Jésus-Christ, Dieu rend visite Noé et lui dit : - Une fois encore, la Terre est devenue invivable et surpeuplée. Construis une arche et rassemble un couple de chaque être vivant  ainsi que quelques bons humains. Dans six mois, j'envoie la pluie durant quarante jours et quarante nuits, et je détruis tout ! Six mois plus tard, Dieu rend de nouveau visite à Noé et ne voit qu'une ébauche de construction navale. - Mais, Noé, tu n'as pratiquement rien fait ! Demain il commence à pleuvoir! - Pardonne-moi, Tout Puissant, j'ai fait tout mon possible mais les temps ont [suite...]

Date: 2010-09-11 17:14:00

Sénélec (suite et pas fin) - Le blog de Laurent

Résumé des épisodes précédents : Cela fait 2 mois que nous avons emménagé dans notre nouvel appartement et cela fait 2 mois que nous n'avons toujours pas de compteur pour l'électricité. Après plusieurs tentatives, j'avais finalement déposé une demande le 12 juillet dernier à l'agence Bourguiba (détail important pour la suite). L'épisode du jour : Nous décidons de prendre le taureau par les cornes car il est complètement anormal d'attendre autant de temps pour un simple compteur. Nous retournons à l'agence et nous nous apercevons qu'ils sont venus le 13 juillet mais qu'ils [suite...]

Date: 2010-08-31 20:47:00

VOYAGE AU SENEGAL ORIENTAL AVEC GUIDE ACCOMPAGNATEUR 2010 ...

Forum: Tourism, travel insurance, flights, train tickets, cruise, hotels, guides…: Easy Expat Travel provides a range of services and choice of companies to organise your holidays.You can discuss the different offers, the service, your feedback, give advice [suite...]

Date: 2010-03-04 18:46:25

Expatriate Pay: Transport International Cost of Living Ranking 2010

Get the answer wrong and you could spend years on assignment battling to make ends meet with little to show for it. I discuss issues impacting on Expatriate Pay to help Expats make better decisions around their pay. Xpatulator.com This report provides you with the rank of Transport cost of living indexes as at September 2010 for each of our 300 global locations. The indexes are calculated using the prices for specific quantities of the same goods and services in each location, based on expatriate spending patterns across 13 broad categories (Basket Groups). Our calculators make use of the [suite...]

Date: 2010-09-17 21:30:00

De retour du Sénégal (et d'un passage en Gambie)

Enfin de retour à la maison ! J'avais l'impression d'être parti des semaines, tant le dépaysement fût au rendez-vous. Vous me direz, et vous aurez raison : Quand on choisi l'Afrique, c'est un peu pour ça... J'ai encore dans la tête tant d'images, de sons et d'odeurs (à prendre ou à laisser !) qu'il me faudra quelques jours pour redescendre sur terre. Des photos suivront, qui tenteront de rendre un peu de cette [suite...]

Date: 2008-12-21 14:55:00

Senegal, Dakar - Cost of Living

The economy of Senegal is predominantly rural with limited natural resources and gains most of its foreign exchange from fish, phosphates, groundnuts, tourism, and services.akar is the capital and largest city of Senegal. Dakar is the westernmost city on the African mainland and is a major regional port.Dakar has an overall cost of living index which equates it with middle cost of living locations. The overall cost of living index is comprised of the prices for defined quantities of the same goods and services across all 13 Basket Groups. The latest cost of living rank for each of the 13 [suite...]

Date: 2010-08-27 18:00:00

Brazil Sao Paulo SIGTUR - 9th Congress Sao Paulo Brazil April 2010

... Colombia, South Africa, Senegal, Sierra Leone, Nigeria, Guinea, Kenya, Democratic Republic Of Congo, Tunisia, Zambia, Angola, Eritrea, India, Thailand, Malaysia, Indonesia, East Timor, Philippines, South Korea and Australia. [suite...]